PAPERWEEK 2022 – Speaker & Moderator Guidelines

As a speaker, co-speaker, moderator or contact person for the upcoming PaperWeek 2022 conference, here is the recording* of the training session that will walk you through the connection procedure to the conference’s TEAMS platform, how to navigate within the platform, as well as details pertaining to presenting.

*Note you must be connected in order to see the training video and the training slides.

Speaker Guidelines

We believe there is strong value in the entire PaperWeek program and everyone is encouraged to register. Registration information is detailed here: www.paperweek.ca/registration-inscription. Log-in credentials will be sent Monday January 31st.

For those who have as yet not provided a copy of their presentation, please send PAPTAC a copy by Monday January 31st latest, and/or to the session’s moderator as requested by them. We also encourage you, once you’ve received your log-in to the conference, to upload a copy to your session’s dedicated TEAMS channel. A short bio, also uploaded to the TEAMS channel, would also be welcome to help moderators with the introductions. The procedure on how to do this is covered during the training session.

About running videos as part of the presentation: presentations are run directly from the speaker’s own device, so if a video, image, etc. is working fine on the device you’ll be using, it will also work as you’ll be sharing your screen.

All speakers should have received a direct email from Carmie Lato confirming their particular session and time slot. Please refer to www.paperweek.ca/program if in doubt or email Mrs. Carmie Lato at [email protected]. Most presentations, unless otherwise stated for your particular session, are approx. 20-25 minutes long with a 5-10 Q&A. With that confirmation email, you were equally sent a PowerPoint template which is to be used for at least Slide#1 (only #1 is obligatory in that format, the rest is at your choice). You can download a copy of the slide on this page. We also recommend that presentations not be overly commercial and keep commercial logos, if at all possible, to a minimum. Should there be a proprietary reason for the presentation to not be available to attendees, please let us know when you send the copy and we will ensure it is not distributable, but would still like a copy for back-up.

Panelists – you were also confirmed via various discussions with the session organizers on your role during that session. Also consult the online program at www.paperweek.ca/program for complete details.

Moderator Guidelines

Moderators – you were confirmed as a moderator through various discussions over the past couple of months of building the program. Please consult the program at www.paperweek.ca/program for complete details of the session you are moderating. The training session covers your online responsibilities for the session.

MSTeams Background PW2022

All speakers and moderators are strongly encouraged to use the official PaperWeek 2022 background downloadable on this page. Simply save the file on your desktop, then add and select the image to your MSTeams background filters when entering an MSTeams session. NB: you will see the image reversed, this is normal and the image will appear correctly when displayed to your audience.

We look forward to your participation and thank you for your involvement.

The PaperWeek Team

PAPERWEEK 2022 – Directives pour conférenciers et modérateurs

À titre de conférencier, co-conférencier, modérateur ou personne contact pour PaperWeek 2022, voici la vidéo de formation* de la session de formation qui vous guidera à travers la procédure de connexion à la plateforme TEAMS de la conférence, comment naviguer dans la plateforme, ainsi que des détails relatifs aux présentations.

*Notez que vous devez être connecté pour voir le vidéo de formation et les diapositives pour la formation des conférenciers.

Directives pour les conférenciers

Nous sommes convaincus de la grande valeur de l’ensemble du programme PaperWeek et vous êtes encouragé à vous inscrire. Les informations d’inscription sont disponibles ici : www.paperweek.ca/registration-inscription. Les nom d’utilisateur /mot de passe des participants inscrits seront envoyés le 31 janvier.

Pour ceux qui n’ont pas encore fourni une copie de leur présentation, merci d’en envoyer une copie à PAPTAC au plus tard le lundi 31 janvier, et/ou au modérateur de la session tel qu’ils vous l’ont indiqué. Nous vous encourageons également, une fois que vous aurez reçu vos infos de connexion, à téléverser une copie sur le canal TEAMS dédié à votre session. Une courte biographie, également téléversée sur le canal TEAMS de votre session serait appréciée pour aider les modérateurs avec les introductions. La procédure à suivre pour ce faire est expliquée lors de la session de formation.

Concernant la lecture de vidéos dans le cadre d’une présentation : les présentations power point sont faites directement à partir de vos propres ordinateurs, donc si une vidéo, une image, etc. fonctionne correctement sur votre ordinateur, cela fonctionnera aussi en partage d’écran.

Vous auriez tous dû avoir reçu un courriel de Carmie Lato confirmant votre session particulière et l’heure de votre présentation. Veuillez-vous référer à www.paperweek.ca/program en cas de doute. Les présentations, sauf indication contraire, sont d’environ 20-25 minutes avec 5-10 minutes de questions/réponses. Le courriel incluait également un gabarit PowerPoint qui doit être utilisé pour la diapositive #1 (seule la #1 est obligatoire dans ce format, le reste est à votre choix). Vous pouvez en télécharger une copie ici. Nous recommandons également que les présentations ne soient pas trop commerciales et que les logos commerciaux soient, si possible, au minimum. S’il y a une raison corporative pour laquelle la présentation ne devrait pas être disponible aux participants inscrits, veuillez nous en informer.

Panélistes – vous avez également été confirmé par les organisateurs de la session sur votre rôle au sein de votre panel. Consultez également le programme en ligne pour tous les détails.

Directives pour les modérateurs

Modérateurs – vous avez été confirmé en tant que modérateur à travers diverses discussions au cours des derniers mois. Veuillez consulter le programme à www.paperweek.ca/program pour tous les détails de la session que vous modérez. La session de formation couvre vos responsabilités pour la session.

Arrière-plan PW2022 pour MSTeams

Tous les conférenciers et modérateurs sont fortement encouragés à utiliser l’arrière-plan officiel de PaperWeek 2022 téléchargeable sur cette page. Simplement sauvegarder le fichier sur votre ordinateur, puis ajouter et sélectionner l’image dans vos filtres d’arrière-plan MSTeams lorsque vous rejoignez une session. NB: vous verrez une image inversée, ce qui est normal, l’image apparaitra à l’endroit à l’écran des participants.

Nous sommes heureux de votre participation et nous vous remercions pour votre implication.

L’équipe PaperWeek

Vidéo de formation
Diapositives pour la formation des conférenciers
Téléchargez votre modèle PowerPoint
Téléchargez votre arrière-plan MSTeams

Instructions : Cliquez avec le bouton droit de la souris sur l’image et enregistrez-la sur votre bureau.